Monday 5 December 2016

Kuliah Muslimat Moktar Senik

Blog ini akan menyiarkan keseluruhan screenshoot chatting di facebook antara Ketua Dewan Ulama Pas Pahang yang juga AJK Pas Pusat dengan seorang gadis bernama Nursyakiqah Shaari. Persoalannya adakah benar AJK Pas Pusat ini berkelakuan tidak senonoh seperti yang telah di dedahkan oleh seorang pengguna facebook bernama Alexander Pittsuwan Thomprason dengan seorang facebook wanita bernama Nursayafikah Shaari?

Jika perkara ini tidak benar Mokhtar Senik wajib menafikannya dan membuat dakwaan di makamah terhadap Alexander Pittsuwan Thomprason sebagaimana yang telah beliau cabar agar dirinya di bawa ke mahkamah oleh Mokhtar Senik supaya semuanya terjawab siapa yang benar dan siapa yang salah. Tetapi sehingga hari ini Moktar Senik masih berdiam diri dan tidak pernah membuat apa-apa laporan polis terhadap Alexander Pittsuwan Thomprason.

Kenapa?

Kerana Moktar Senik sama sekali tidak akan berani berhadapan dengan Alexander Pittsuwan Thomprason di makamah sebab beliau sedar sekiranya perkara ini di bawa ke mahkamah secara terang tingkah lakunya berlucah menggunakan FB messenger akan terbukti. Mokhtar Senik mungkin boleh menipu penyokongnya dengan berbagai alasan tetapi beliau tentu lebih sedar setiap pembohongan yang beliau beri akan makan dirinya sendiri kerana di makamah beliau sudah pasti tidak dapat mengelak untuk membuka messengernya sebagai menafikan bahan bukti dari pihak Alexander Pittsuwan Thomprason.

Walaupun Mokhtar Senik telah menyekat (block) akaun facebook Nursyafikah tetapi sekiranya pihak makamah meminta beliau "batalkan sekatan" (unblock) segala mesej-mesej beliau dengan Nursyafikah akan timbul kembali di messenger Nursyafikah dan 3 perkara yang lebih penting lagi ialah IP Address divice yangbeliau guna telah pun di simpan sebagai bukti, Nama facebooknya walaupun berapa banyak pun beliau tukar akan tetap naik pada facebook Nursyafikah dan "username" iaitu URL facebooknya.

Siapa Nursayafikah Shaari?

Sebenarnya Nursayafikah Shaari tidak pernah wujud dan gambar yang di gunakan untuk menjadi watak Nursayafikah Shaari telah di ambil di sebuah laman sesawang lucah sebagai umpan untuk menjerat AJK Pas Pusat ini. Modus Operandinya ialah facebook Nursayafikah Shaari ini di wujudkan sebagai satu jerat untuk membongkar sikap sebenar Moktar Senik yang berpura-pura di sebalik pakaian agama agar rakyat Malaysia tahu siapakah sebenarnya orang yang bernama Moktar Senik. Facebook Nursayafikah Shaari mula menjerat Moktar Senik dengan menulis status-status menghentam dan mengutuk parti Amanah, PKR, Dap, Mat Sabu, Anwar Ibrahim, Rafizi dan semua pemimpin parti Pakatan Harapan dengan tujuan meyakinkan Moktar Senik bahawa facebook Nursayafikah Shaari ini adalah penyokong tegar gabungan Pas dan Umno.

Tektik menghentam parti-parti dan pemimpin Pakatan Harapan menjadi apabila setiap kali status ni naikkan akan mendapat sokogan dari penyokong Pas/Umno dan facebookers dari Pakatan Harapan pula berbalas komen melawan status-status Nursayafikah Shaari. Lebih menarik lagi tektik ini telah membuat Moktar Senik tidak melepaskan peluang untuk LIKE setiap status-status Nursayafikah Shaari.
Sehinggalah sampai masanya admin facebook Nursayafikah Shaari merasankan tiba waktu yang cukup sesuai untuk mula memancing Moktar Senik dengan mula memberi salam pertama.

Salam pertama di sambut oleh Moktar Senik



Bermulanya sembang dengan bertanya khabar dari Nursayafikah Shaari kepada Moktar Senik. Lihat tarikh tersebut 16/11 Moktar Senik maklumkan beliau ada di Batu Pahat dan mempunyai 2 program di Batu Pahat iaitu selepas maghrib dan selepas isya. Penyokong Pas boleh semak jadual Moktar Senik pada 16/11 benarkah beliau berada di Batu Pahat dan menghadiri 2 program selepas maghrib dan selepas isya.

Janji temu selepas program di Batu Pahat.

Ini adalah mesej selepas Moktar Senik selepas program di Batu Pahat dan dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur. Penyokong Moktar Senik terutamanya kawan-kawan rapatnya boleh pastikan adakah benar Moktar Senik pulang ke Kuala Lumpur pada malam itu. Lihat tarikh 16/11 bermaksud Moktar Senik memulakan sembang pada malam itu sebelum pukul 12 malam dan mesej "okey... jgn tertidur dalam bilik air dah laa" di balas selepas pukul 12 malam dan masuk tarikh 17/11.



















Acara memancing Mokhtar Senik bermula awal pagi dengan umpan Nursyafikah baru selesai mandi dan kemudiannya mula bertanya tentang masalah beliau dengan bekas suaminnya. (Ketika ini Mokhtar Senik di dalalam kereta dalam perjalanan dari Batu Pahat ke Kuala Lumpur.) Nursyafikah mula memancing dengan cerita-cerita rekaan masalah beliau dengan suaminya sehinggalah ke screenshoot ke 12 Nursyafikah sudah mula memberi umpan suaminya pernah mengambil gambar-gambar bogelnya dan Mohktar Senik masih memusing-musing sekeliling umpan dengan berlapikkan nama Allah.


Mesej ini Mokhtar Senik memberitahu beliau masih dalam perjalanan ke KL. Admin facebook Nursyafikah tertekan call di messenger tapi tidak di jawab sebab ada kawan bersamanya di dalam kereta (kawan yang bersama Mokhtar Senik boleh sahkan ada tak panggilan dari mesengger Mokhtar Senik pada pagi itu semasa dalam kereta) namun Mokhtar Senik ingat Nursyafikah betul-betul call dia dan berjanji akan call semula Nursyafikah bila sampai ke rumah Kuala Lumpur.



Yang ini Mokhtar Senik memaklumkan beiau kini sudah sampai ke Seremban dalam perjalanan ke Kuala Lumpur (Kawan Mokhtar Senik boleh sahkan betul atau tidak)


Mesej seterusnya admin facebook Nursyafikah mula memancing dengan umpan mandi. Mokhtar Senik mula menghidu umpan dengan emoji seronok.






16 hingga 19 umpan yang di lontarkan dah di makan Mokhtar Senik. Tunggu sambungan lepas ini admin Nursyafikah mula memberi gambar-gambarnya dari berkemban hingga berbogel.

To be continued

sambung lagi 7-12-2016

Sehingga hari ini Mokhtar Senik masih belum berani membuat apa apa laporan polis atau mendakwa
Saila Hadialuz Nazar s(nama baru FB yang sama selepas penyokong Mokhtar Senik membuat report beramai2 mengatakan akaun tersebut adalah akaun palsu) tetapi Mokhtar Senik berputar putar memberi alasan kononnya telefonnya hilang, kena hack dan tidak boleh log in guna nama. Nampaknya Mokhtar Senik semakin gelabah kerana dia tahu dia sedah terperangkap dengan permainan admin Nursyafikah dan tidak boleh lari lagi kerana semua bukti termasuk bukti paling penting iaitu IP Address divece yang dia guna telah di rakam.

Ikuti sambungannya printscreen2 yang telah di siarkan oleh  Saila Hadialuz Nazar dalam FBnya.

 Kenapa Mokhtar Senik percaya FB Nursyafikah ini bernar-benar wujud dan dia berani berlucah dengan FB Nursyafikah? Jawapannya kerana selain daripada status2 Nursyafikah yang mengutuk Amanah dan pemimpin Pakatan Harapan Mokhtar Senik semakin yakin apabila satu persatu gambar yang Nursyafikah berikan menurut turutan iaitu dari gambar bertudung, berkemban, bercoli hinggalah berbogel dengan melihatkan muka Nusrsyafikah. Hanya dalam 1 malam saja Mokhtar Senik telah terpedaya sehingga sanggup berbogel menunjukkan kemaluannya kepada FB yang beliau sangka seorang janda muda yang benar-benar wujud.


 Gambar seterusnya Nursyafikah mulakan dengan berkemban seperti katanya yang baru lepas mandi membuat Mokhtar Senik semakin percaya dan teruja.





Semakin khayal dan ulat bulu sudah naik daun.

Sembang ini memberitahu Mokhtar Senik masih dalam kereta bersama kawannya yang di anggap driver dan Mokhtar Senik semakin memuncak nafsunya sehingga berjanji kepada Nursyafikah untuk beri gambarnya apabila tiba di Kuala Lumpur pada malam itu.



Admin Nursyafikah mulakan rundingan untuk mendapatkan gambar Mokhtar Senik dengan menawarkan gambar bogelnya. Mokhtar Senik mula tidak sabar untuk sampai ke Kuala Lumpur

 Nursyafikah pancing lagi dengan gambar berkemban dengan kain batik pula selepas berkemban dengan tuala mandi membuatkan Mokhtar Senik semakin percaya Nursyafikah sememangnya wujud.



Tunggu sambungannya selepas Saila Hadialuz Nazar menyiarkan sambungannya lagi iaitu gambar Mokhtar Senik dengan seorang rakannya yang di ambil di Sabah 2 hari sebelum hari itu.


Dalam printscreen 31 Mokhtar Senik telah memberi gambarnya dengan seorang rakannya yang katanya di ambil 2 hari lepas di Sabah. Gambar ini tidak pernah di upload oleh Mokhtar Senik dalam FBnya jadi jika gambar ini bukan dari Mokhtar Senik yang memberinya kepada Nursyafikah bagaimana admin FB Nursyafikah boleh dapat gambar ini?

Mokhtar Senik semakin teruja dengan tawaran Nursyafikah dan tanpa segan silu beliau meminta gambar Nursyafikah berbaju tidur tanpa sedar beliau sedang di permainkan oleh admin FB Nursyafikah.



Mokhtar Senik yang masih dalam perjalanan dari Batu Pahat ke Kuala Lumpur membuktikan kepada Nursyafikah yang mendesak meminta gambarnya dengan memberi gambar beliau sedang berada di dalam kereta yang beliau naiki pada malam itu. Gambar meter kereta ini dan perjalanan pada malam itu menggunakan kereta Estima juga tidak pernah di upload di dalam FBnya juga telah membuktikan bahawa gambar ini hanya di ambil oleh Mokhtar Senik untuk Nursyafikah. Pembaca boleh semak sendiri dengan pemandu kereta ini yang bersama Mokhtar Senik pada malam tersebut.
Nursyafikah berpura pura mempelawa Mokhtar Senik untuk singgah di rumahnnya Pantai dalam makan nasi kukus tapi di sambut oleh Mokhtar Senik untuk terus ke sana. Admin terpaksa berdalih jarak Seremban ke Pantai Dalam jauh namun Mokhtar Senik memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di Kuala Lumpur. (Admin akan siarkan semua waktu chating ini dalam posting yang akan datang sebagai membuktikan pukul berapa Moktar Senik bertolak dari Batu Pahat, pukul berapa masuk ke Seremban dan pukul berapa beliau tiba di Kuala Lumpur]

Admin Nursyafikah tidak sangka ajak ajak ayam kepada Mokhtar Senik di sambut dengan tidak sabar untuk bertemu Nursyafikat sehinggakan terpaksa membuat alasan ada rukun tetangga yang menjaga kawasan perumahan.
Kejahatan Mokhtar Senik di sebalik pakaian agama semakin terselah bila semakin galak meminta gambar bogel Nursyafikah.


Admin FB Nursyafikah terus menerus meminta gambar bogel Mokhtar Senik tetapi Mokhtar Senik cuba melambat lambatkan tetapi memberi nombor whatsapnya 01116333295. Pembaca boleh semak siapakah yang mendaftar menggunakan nombor ini kerana nombor rasmi Mokhtar Senik bukan nombor ini.

Sebaik saja tiba di rumah beliau menginap pada malam itu Mokhtar Senik terus masuk bilik air dan ambil gambar dadanya untuk Nursyafikah. Pembaca terutamanya tuan rumah yang Mokhtar Senik tumpang pada malam itu boleh sahkan bilik air ini adalah bilik air rumahnya. 

kawan kawan rapat Mokhtar Senik juga boleh mengesahkan dada ini adalah milik Mokhtar Senik atau Mokhar Senik sendiri boleh membuktikan dengan membuka baju kepada pengikutnya bahawa gambar ini bukan gambar dadanya.

Mahu tidak mahu Mokhtar Senik wajib membuka bajunya di dalam makamah jika beliau berani mendakwa pemilik FB  Alexander Pittsuwan Thomprason 








Akhirnya Mokhtar Senik yang memegang jawatan tertinggi dalam organisasi ulama Pas tersungkur dengan tipu daya fake FB sahaja sehingga sanggup menunjukkan kemaluanya kepada FB yang di sangkannya seorang janda.

Lihat kukunya...
lihat sofa..
Lihat cadar
Lihat pintu..

Pimpinan Pas wajib tahu di manakah gambar ini di ambil.

ianya sudah cukup membuktikan kejahatan Mokhtar Senik walaupun Mokhtar Senik berdalih dengan seribu dalih. Isteri isterinya juga wajib telah dapat mengesahkan kemaluan itu adalah kemaluan suami mereka tanpa syak lagi.

yang lenih menarik nanti ialah sekiranya perkara ini di bawa ke makamah antara yang akan di bawa sebagai saksi ialah isteri isterinya untuk membuat pengesahan gambar kemaluan ini adalah milik suami mereka atau bukan dan tuan rumah serta pemandu kereta pada malam itu juga akan di bawa sebagai saksi untuk membuat penesahan bahawa pada malam itu Mokhtar Senik memang bersama dengan mereka.

Nota tambahan : akibat dari gambar ini Mokhtar Senik tidak sesekali berani mendakwa Alexander Pittsuwan Thomprason kerana pemilik rumah ini telah pun di panggil oleh pimpinan Pas untuk mengesahkan benar atau tidak suasana dalam rumah tersebut adalah rumahnya dan menurut sumber tuan rumah tersebut telah mengesahkan bahawa suasana dalam bilik tersebut memang rumahnya dan Mokhtar Senik memang menumpang rumahnya pada tarikh tersebut. hasil daripada siasatan pimpinan Pas terhadap mokhtar Senik beliau telah di beri nasihat jangan lagi update status mengutuk Pakatan Harapan. Jelas terbukti dari info ini Mokhtar Senik sudah tidak lagi menaikan status seperti sebelum ini malah ruangan komen di FBnya juga telah di tutup kepada semua.

Mokhtar Senik sudah sampai sanggup berzina bila tak sabar untuk berjumpa Nursyafikah.

tak puas dengan isteri nak ajak janda berzina... inikah ulama?
Admin FB Nursyafikah terus menerus memancing gambar Mokhtar Senik dan Mokhtar Senik semakin galak untuk bertemu dengan Nursyafikah untuk berzina sedamgkan dia tidak sedar yang dia sedang di perangkap oleh admin FB Nursyafikah adalah seorang lelaki

Boleh panjang lagi kalau Ika kulum kata seorang ulama Pas yang tersohor. he he.. mungkin kuat tonton filem lucah ulama ni...
Bangga Mokhtar Senik bila di puji kemaluannya besar dari bentuk badanya sedangkan admin ketawa terbahak bahak melihat kemaluannya bersaiz pemetik api kriket saja... kikiki...







Tersedar dari khayalan berlucah dengan FB Nursyafikah pada paginya Mokhtar Senik mula rasa tidak sedap hati pada paginya lalu menaikan status kononnya HPnya tertinggal di dalam teksi di Riau. Tektik terdesak Mokhtar Senik ini seumpana jenaka bagi mereka yang faham dengan bagaimana FB beroperasi di mana jika ada orang lain menggunakan FB mesenggernya sudah pasti dia akan tahu kerana HP ada padanya pada malam itu dan jika benar HPnya hilang di Riau yang sekian lama adakah FBnya pada HPnya yang hilang itu akan boleh terus di gunakan sedangkan Mokhtar Senik setiap hari update status menunjukkan Mokhtar Senik tahu apa yang berlaku pada FBnya walaupun ianya di gunakan di HPnya yang hilang itu.

Walaupun rasa seperti sedang di kenakan tetapi oleh kerana nafsu jahatnya di sebalik serban dan jubah yang membuak buak Mokhtar Senik masih percayakan FB Nursyafikah adalah benar benar seorang wanita janda dan setelah cuba di provok ooleh admin Nursyafikah, Mokhtar Senik masih menaruk harapan kepada Nursyafikah dan mengaku itu adalah Fbnya.


Namun begitu rasa curiga Mokhtar Senik masih lagi bermain takut takut beliau akan di kenakan dan untuk selamat daripada printscreen sembang di FB rasminya Mokhtar Senik telah mengajak Nusyafikah bersembang di FB fakenya  yang bernama Ammar yaser kerana jika Nursyafikah printscreen menggunakan akaun fake Ammar Yasernya Mokhtar Senik boleh mengelak daripada tuduhan beliau mahu berzina dengan Nursyafikah.

Nota tentang FB Ammar Yaser. FB ini telah di tutup oleh Mokhtar Senik apabila Alexander Pittsuwan Thomprason telah menaikan status akan membongkarkan kejahatannya. FB ini sebelum di tutup Mokhtar Senik telah menukarnya kepada nama "Penjejak Awan" kerana terdesak untuk membela diri kononnya beliau telah di fitnah. Mokhtar Senik merasakan beliau telah di kenakan oleh pengguna FB bernama Penjejak Awan lalu beliau tukarkan nama FB Ammar Yaser kepada penjejak awan dan menggunakan FB fake yang lain dengan menukar nama Nursyafikah lalu Mokhtar Senik berlakon mengunakan FB Amar Yaser yang telah di tukarkan kepada nama Penjejak Awam bersembang dengan Nursyafikah kononnya penjejak Awan berpakat dengan Nursyafikah untuk kenakan Mokhtar Senik. Mokhtar Senik tidak sedar yang dia telah memberi tahu Nursyafikah di mesengger rasminya bahawa FB Amar Yaser itu adalah beliau dan Moktar Senik juga mungkin lupa yang beliau juga pernah bermesej menggunkan FB Amar Yaser kepada seorang wanita dan setelah wanita itu membuka mesej Amar Yaser kepadanya nama FB Amar Yaser telah bertukar menjadi Penjejak Awan/

Akibat sangat terdesak Mokhtar Senik sanggup memfitnah pengguna nama FB Penjejak Awan yang sebenar malah Mokhtar Senik sekali lagi menggunakan tektik yang sama ketika kisah beliau memujuk seorang gadis bernama Syifa ke Riau dengan membuat prinscreen sembang antara Alexander Pittsuwan Thomprason dengan Azhar Ledang kononnya semua apa ini adalah rekaan. Paling jenaka ialah printscreen yang di buat oleh Mokhtar Senik antara Alexander Pittsuwan Thompraso dengan Azhar Ledang. (Akan di ulas dalam posting yang lain)

18 desember Mokhtar Senik sudah tidak lagi berani menggunakan FB rasminya untuk bersembang dengan Nursyafikah dan menggunakan akaun fake Amar Yaser untuk terus memujuk Nursyafikah berjumpa dengannnya tetapi Admin Nursyafikah tidak mahu melayannya di FB Amar Yaser kerana ianya tidak akan meninggalkan bukti kukuh perbuatan jahat Mokhtar Senik. 19 desember akibat admin Nursyafikah tidak melayan Mokhtar Senik yang menggunakan akaun Amar Yaser beliau yang antara percaya dan tidak mula menggunkan akaun rasminya untuk terus memjuk Nursyafikah namun admin berpura pura melayan dingin Mokhtar Senik yang sudah semakin galak dan sudah jadi seperti budak budak.
20 desember Mokhtar Senik yang terus di lamun cinta untuk berzina dengan Nursyafikah terus menghubungi Nursyafikah nanum masih di layan dingin. Mokhtar Senik beri lagi 1 nombor telefonnya 0199532456. Pembaca boleh semak siapa pemilik nombor ini.






Begitulah kalau sudah kemaruk dengan perempuan sehingga hilang pertimbangan dan menonjolkan sifat sebenar di sebalik kata kata dan pakaian agama.

Persoalannya di sini ialah bilakah Mokhtar Senik akan membuat repot polis terhadap pembuat pendedahan ini kerana Alexander Pittsuwan Thompraso bukan menggunakan akaun FB palsu dalam membuat pendedahan tersebut dan beliau telah berulang kali mencabar Mokhtar Senik untuk menyamannnya nanum sehingga kini Mokhtar Senik masih berdiam diri. Berani kerana benar takut kerana salah dan terbukti Mokhtar Senik takut kerana beliau risau bukan saja akan kalah di makamah malah ada banyak lagi yang akan terdedah jika perkara ini di bawa ke Mahkamah.

Walaupun begitu kini terang lagi bersuluh Mokhtar Senik sudah mula sunyi sepi di Fbnya yang selama ini setiap hari mengutuk pemimpin Pakatan Harapan dengan berbagai fitnah dan terimalah akibatnya nanti.

30 comments:

  1. Lambat sungguh aih.. Asik trailer ja..

    ReplyDelete
  2. sungguh bermanfaat!

    https://cukaipendapatan.wordpress.com/

    ReplyDelete
  3. Bagi org aib...esok Allah balas balik berlipat ganda aibnye.

    ReplyDelete
  4. betul, tp kalau aib sendiri tak jaga, cari pasal buat aib pula, jgn diharap org nk jaga aib kite

    ReplyDelete
  5. Bila kna kat lebai hangpa sembang ttg aib. Bila kat org hsngpa jaja rata. Mat sabu pegang amoi hangpa hingaq satu dunia. Tu bkn ulamak. Ni ulamak yg dok jd ketua puak tu. Elok ke perangai mcm tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak puak ni mana nak terima kenyataan.. ulamak dia maksum bak hang.. puiiihhhh lagi haram jadah pengikut pengikut dia ni.. punya cover pakai ayat al quran siap..

      Delete
    2. Siaoa yg aib mat sabu dapat la bahagian dia d akhirat nanti...siapa yg aibkan mokhtar ni pon dpt la bahagian d akhirat nanti...org buat jahat dgn kita bukan tiket kita nak buat jahat dgn org....esok2 d akhirat mnyesal habis kita.. Mengumpat pon berdosa..apa lagi sebar aib org islam..ish23..aku xsokong pas,xskong amanah..bye

      Delete
    3. Minta maaf woi dengan dia...tu ja ..kalau x xdiampun dosa..memang kalau dia buat salah pon ap hak kita nak sebar aib dia..nak umpat dia...cerita perkara BENAR tentg dia yg dia xsuka=mengumpat,,kalau buat tduhan palsu=fitnah...dua2 dosa besar..bukannnak tunjuk baik tp tu hakikatnya kan??

      Delete
    4. Hadi kata Islam benarkan aibkan pemimpin..

      Delete
    5. Tpi kalau x kantoi, selagi tu dia continued..zaman skrg, kantoi susah nak tutup dah...zaman dahulu kala ye, sbb mulut sampai menyampai, bukti xde, skrg kamera, siap bukti lagi...dah boleh dihukum terus..ustaz hang patut kene hukum...

      Delete
  6. masuk cepat supaya jika benar dia tak boleh lagi nak elak apa apa

    ReplyDelete
  7. korang ni tak mati ke? he he he..
    atau korang ni dah jadi ahli yg tak kena hisab..

    ReplyDelete
  8. Itu dosa dia dengan tuhanNYA...Apakah kita yakin kita tidak punya aib sendiri..tidak punya dosa... baik perbaiki diri kita, keluarga kita sendiri..

    ReplyDelete
  9. Biarlaaa didedahkan hal2 ulama su ni. Bejubah serban tapi tetap setan... Meggunakan agama sebagai perisai diri utk mentup segala kejahatan. Dan boleh djadikan pengajaran kepda walaun jgn taksub sgt dgn ulama2 busuk dlm pas.

    ReplyDelete
  10. Biarlaaa didedahkan hal2 ulama su ni. Bejubah serban tapi tetap setan... Meggunakan agama sebagai perisai diri utk mentup segala kejahatan. Dan boleh djadikan pengajaran kepda walaun jgn taksub sgt dgn ulama2 busuk dlm pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada lah. Kalau kita di goda kita pun boleh tergoda. Releks lah

      Delete
    2. Tak ada lah. Kalau kita di goda kita pun boleh tergoda. Releks lah

      Delete
  11. Mengumpat Yang Dibenarkan
    Salam...
    Dalam keadaan yang tertentu ada mengumpat yang dibolehkan. Mengikut Imam al Ghazali dalam kitab Ihya Ulumuddin ada 6 perkara atau situasi yang dibenarkan untuk mengumpat.
    Antaranya:
    1. Apabila seseorang itu dizalimi. Dia boleh bercerita dan mengadu kepada pihak yang berkuasa seperti sultan @ kadi.

    2. Ketika meminta pertolongan untuk mengubah kemungkaran. Cth seperti ada terdapat ajaran sesat, dia boleh memberi maklumat kepada yang berkenaan seperti pejabat agama.

    3. Meminta fatwa. Semasa meminta hukum @ fatwa keaiban & kelemahan orang lain boleh disebutkan. Cth: pada zaman Nabi isteri Abu Sufian, Hindun binti Utbah bercerita pada Nabi perihal suaminya yang kedekut. Ia tidak di anggap umpatan. Sabda Nabi 'ambillah sesuatu yang mencukupi untuk dirimu & anakmu secara yang makruf'.

    4. Diharuskan untuk menyedarkam masyarakat, sebab perlu beritahu tentang bahaya & kesesatan yang berlaku di sekeliling. Cth: seorang yang memang fasik, jahat, boleh disebut siapa supaya dielakkan.

    5. Ulama kata boleh mengumpat bila kemaksiatan @ kemungkaran berlaku terang²an. Syariat mengizinkan pendedahan bagi melahirkan kewaspadaan seterusnya pencegahan. Kata Hasan al Basri 3 golongan yang boleh diumpat yang menurut hawa nafsu, melakukan kefasikan terang²an dan pemimpin yang zalim.

    6. Ketika memuji sesuatu yang baik untuk dicontohi.

    ReplyDelete
  12. Wanita ini keterlaluan menggoda lelaki ni,klu pun dia ustaz,apakah dia BKN lelaki. Klulah kamu lelaki sekalian pun diuji sedemikian,apakah Kamu blh bertahan,setinggi MANA Iman,klu Allah tidak Jadi tunjang,akan tetap tenggelam.Sekuat MANA la sgt Iman klu setakat seorang ustaz diuji dgn setan sehingga sedemikian,klu la Barsisah yg dpt melihat neraka Dan syurga pun mati dlm kekufuran just KRN godaan seorang perempuan. Apalagi Iman Kita, org yg byk dosa dgn tuhan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi PAS tak bagi dan larang sesiapapun dedahkan keburukan "ulama" PAS, dan wajib wala' sampai nafas terakhir pada "ulama" PAS. Macam mana kita ahli PAS nak berjuang syahid kalau "ulama" begini laung hidup Islam di depan tapi di belakang (Allahu *seolah2nya berzina..).

      Syeikh, sekiranya kita dapat tahu Barsisah itu telah tewas diuji & tertolak imannya, perlukah lagi kita mengikut telunjuk dan cara hidup hipokrit Barsisah? Jadi sama juga dengan Al-Fadhil As Syeikh' Ust Moktar Senik ini, setelah kita tahu tabiatnya yang tewas dengan nafsunya, patutkah kita sebagai ahli PAS YANG IKHLAS tetap mengagungkan dan percaya patuh pada kata-katanya dalam perjuangan medan dakwah?

      Yang salah tetap salah. Beliau perlu bertaubat dan berhenti dari bersikat hipokrit melaung2 semangat Islam sedangkan di belakang Muslim lain..(Allahu..). Tiada lagikah pelapis ulama' yang tawadu' & istiqamah dalam PAS?

      Tinggalkanlah beliau & hentikanlah menyokong sikap "dua muka" beliau..dan ikutlah ramai lagi ulama' lain yang jujur dalam PAS syeikh.

      Delete
  13. Kenapa nak aibkan orang. Ingat dosa sahabat

    ReplyDelete
  14. Mohun ampun dan maaf .
    Bukan macam ini yg di kata ulama pewaris nabi..

    ReplyDelete
  15. banyak nak kena bayar ni.

    https://cukaipendapatan.wordpress.com/2017/03/27/kurangkan-bayaran-bil-elektrik/

    ReplyDelete
  16. Kena betul2 buat siasatan....tak cukup menjadi bukti dengan apa yang ada.....ianya adalah pra jalan siasatan sahaja.....

    ReplyDelete
  17. Kalau Kita tutup aib org Allah akan tutup aib kita

    ReplyDelete
  18. Jumoo Casino: Mobile Casino Apps in India & abroad
    Jumoo is a live 동해 출장샵 casino 대전광역 출장샵 and casino. With 밀양 출장마사지 an established reputation as one of the biggest names in the world, it's 양주 출장안마 easy to see why, with 삼척 출장샵 the launch of

    ReplyDelete